Mesa Comunitaria
#TaulaCongresIndians Espacio de participación Mesa Comunitaria del Congrés i els Indians
Taula Comunità ria, maig 2022
SÃlvia - AREP
Isabel i Dani- AFA Ferran i Clua
Anna - Intered
Olga - UBCI
Mariona - Centre CÃvic Can Clariana
Irma - Casal de Barri
Giorgio- Tècnic de Barri
Bru i Javi - Canòdrom
Acció Comunità ria - Isabel
Belén - Projecte Ciutat Cuidadora
Natà lia Referent Benestar Emocional
Natà lia - Serveis Socials
Edgar - Associació Festes Indians
Alamanda - Espai Jove
Anna - Vila Veïna
Trobada de la Taula Comunità ria del Congrés i els Indians.
Ordre del dia
- Presentació de projectes /entitats.
- Planificació de la Taula vers la Festa de Primavera: Un nou escenari organitzatiu d’aquà a un any.
- Experimentem iniciatives col·lectives a la Festa Major i la crida a la participació del veïnat.
- Temes pendents: joves, gent gran, benestar emocional , com ho abordem? Poden ser eixos transversals en l’agenda de cicle festiu?
- Com donem a conèixer i reforcem el teixit associatiu i organitzatiu que hi ha al barri: Mapeig participatiu digital i altres idees.
Acta del encuentro
ORDRE DEL DIA
1. Presentació del mapa interactiu de recursos
Repositori digital de les entitats i el teixit comunitari del barri. Des del Canòdrom es presenta el mapa interactiu de recursos, serveis i entitats del barri que formen part de la Taula Comunità ria. El principal objectiu és disposar d’una eina que permeti la coneixença entre recursos i facilitar el vincle entre aquests i la ciutadania. En aquest sentit, la informació que apareix per cada recurs és breu però concisa: adreça, contacte, breu descripció, enllaç per accedir al lloc Web, entre d’altres. A la vegada que també permet anotar-hi comentaris o suggeriments. Es remarca que el mapa interactiu en cap cas substituirà la informació de la web de cada un dels col·lectius, sinó que també podrà facilitar-ne l’accés. Es recorda que a través de la Plataforma Decidim, es poden veure quins col·lectius i membres formen part de la Taula Comunità ria, a la vegada que permet jugar amb diverses etiquetes que faciliten la recerca dels recursos o serveis. En aquest sentit, es proposa pactar-ne un nombre determinat, perquè les persones que formen part de l’espai siguin coneixedores d’aquestes i en puguin fer un ús.
- Pregunta: Es pot enllaçar alguna publicació d’Instagram? SÃ, la idea és que l’eina pugui ser útil per donar a conèixer els col·lectius del barri que formen part de la taula.
Acords: Des del Canòdrom es comenta que es durà a terme un procés de recull de les dades de cada un dels recursos, serveis o col·lectius, per tal de poder completar el mapa.
2. Participació en les festes del barri
S’exposen les dates de les dues festes majors del barri: 17 al 25 de setembre (Indians) 2 al 9 d’octubre (Congrés). En primer lloc, es posa sobre la taula el fet d’arribar a la ciutadania i al barri. A la vegada que, des de les dues associacions de festes es comparteix la necessitat de disposar de més mans i suport en l’organització dels actes o accions. En aquest sentit, sorgeixen les següents propostes:
Accions de difusió i comunicació de les festes:
- Campanya a través d’Instagram, on s’expliqui en què consisteixen les dues festes i quines són les activitats que s’hi plategen (publicar cartells, posts..).
- Campanya a través de cartellera fÃsica.
Accions per promoure el suport i acció col·lectiva en la preparació de les festes:
- Realització d’un formulari Google on es plategin quines tasques necessiten suport i en quines accions es pot apropar la ciutadania o els col·lectius del barri per tal de donar un cop de mà en l’organització de les festivitats. Aquesta proposta sorgeix de la necessitat de disposar de la informació necessà ria perquè les persones que es vulguin vincular en les accions, tinguin més facilitats per fer-ho (Què es fa en cada una de les festes? Què necessita suport?).
- Es posa l’exemple de la Festa Major de la Prosperitat, on els diferents col·lectius que formen part del barri s’organitzen conjuntament i programen activitats diverses durant totes les jornades festives. Es proposa traslladar la idea a les festes del Congrés i els Indians.
Acords: Se suggereix a les dues associacions festives que elaborin un llistat informatiu i prepositiu sobre les tasques que necessiten més suport al llarg de les jornades, per tal de facilitar el vincle de noves persones o col·lectius en la seva organització. També, es considera que comptar amb un cartell on s’exposi la informació, pot facilitar la difusió d’aquestes. Pel que fa als terminis, es comenta que tenint en compte que hi ha l’estiu entremig, es necessita tenir la programació tancada durant el mes de juliol.
La Taula es compromet a promoure el suport en l’organització de les festes (enviar el formulari, implicació...) i en fer difusió de les dues jornades.
3. Festa de primavera
Es posa èmfasi en la preparació de la festa de la primavera 2023 des d’una perspectiva de treball comunitari entre els agents de la Taula. Acords: es proposa realitzar la festa al voltant del 14 de juny, tenint en compte que fa uns anys es vinculava aquesta data amb la sortida del comerç local al carrer. Es comenta la idea de començar concentrant-ho tot en un sol dia per sumar esforços. Pel que fa a l’espai, es considera que el Carrer Felip II seria idoni, ja que se situa entre la zona del Congrés i la dels Indians, i que s’hauria de sol·licitar un tall de carrer.
4. Estructura i organització de la Taula
Amb l’objectiu de poder treballar les prioritats expressades a la Taula, tant pel que fa a les festivitats com les necessitats exposades en la dinà mica duta a terme fa uns mesos, es planteja organitzar-se en grups de treball per tal d’operativitzar el funcionament de l’espai comunitari. A l’hora de plantejar com estructurar aquestes comissions o grups, es comenta que abans de la pandèmia ja s’havien configurat aquests espais de treball més reduïts. En aquest sentit, i tenint en compte l’experiència al respecte, es proposa començar en pocs grups, amb l’objectiu de no dispersar-se, i focalitzar cada un d’ells en necessitats o temà tiques transversals, en lloc de col·lectius especÃfics (per exemple: benestar emocional, cures, festivitat, soledat, entre d’altres). Acords: Es recomana que l’equip motor faci la proposta d’un parell o tres grups/comissions de treball, tenint en compte les necessitats que van sorgir a la darrera dinà mica de la Taula, i es traslladin a la pròxima convocatòria.
5. Altres
- Reivindicació AFA Dr. Ferran i Clua. Des de l’AFA Dr. Ferran i Clua es posa sobre la taula la problemà tica amb la qual es troben moltes famÃlies en relació amb l’accés des de l’Escola Dr. Ferran i Clua a l’INS Alzina (centre de referència). Actualment, una quinzena d’alumnes no poden accedir a la lÃnia de continuïtat educativa entre els dos centres anteriors. Ambdós presenten projectes compartits, treballen de forma conjunta i les instal·lacions comparteixen el mateix espai. Davant d’això, l’associació de famÃlies demana suport i suport en les reivindicacions del col·lectiu en relació amb aquesta situació. En aquest sentit, insten a les persones de la Taula a participar de les concentracions que es duran a terme durant els dies que venen. La pròxima data serà el dimarts, 31 de maig de 16.40h a 17.15h al monument de Dr. Ferran i Clua, però es recomana estar atentes a les xarxes socials, perquè s’aniran publicant les convocatòries.
- Memòries del Canòdrom: Des del Canòdrom s’informa que s’ha aconseguit contactar amb la gerència de l’Antic Canòdrom, des de la qual s’han cedit i aportat moltes fotografies i material històric sobre l’equipament. A la vegada que es recorda que la propera sessió de la taula serà el dijous, 2 de juny a les 17.30h al Canòdrom.
6. Pròxima Taula Comunità ria
27 de juny a les 17h al Casal de Barri.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
0 comentarios
Cargando los comentarios ...
Deja tu comentario
Inicia sesión con tu cuenta o regÃstrate para añadir tu comentario.
Cargando los comentarios ...