Comunidad
Red comunitaria del Canódromo - Ateneo de Innovación Digital y Democrática
Cambios en "II Jornadas en defensa de los derechos digitales en los videojuegos"
Descripción (Català)
-
-
El videojoc és un dels mitjans més influents avui dia. Malgrat ser un producte cultural, alhora que un producte tecnològic d'alt impacte, ha estat tradicionalment deixat a l'estacada tant de les lluites pels drets digitals, com dels mecanismes de foment de la cultura i les polítiques públiques, que fa poc inicien les primeres passes.
Extractivisme de dades, ús de patrons de disseny foscos que generen conductes addictives, falta de transparència en productes algorítmics, assetjament sistemàtic en mons multijugador o falta de diversitat, precarietat i absència de drets laborals i sindicals en la indústria. Són moltes les raons que ens porten a obrir el debat de la defensa dels drets digitals en els videojocs. En aquestes jornades reunim a diferents agents públics i del sector dels videojocs per tal que es consideri una activitat protegida i regulada.
Co-organitzat juntament amb ArsGames.
-
+
El videojoc és un dels mitjans més influents avui dia. Malgrat ser un producte cultural, alhora que un producte tecnològic d'alt impacte, ha estat tradicionalment deixat a l'estacada tant de les lluites pels drets digitals, com dels mecanismes de foment de la cultura i les polítiques públiques, que fa poc inicien les primeres passes.
Extractivisme de dades, ús de patrons de disseny foscos que generen conductes addictives, falta de transparència en productes algorítmics, assetjament sistemàtic en mons multijugador o falta de diversitat, precarietat i absència de drets laborals i sindicals en la indústria. Són moltes les raons que ens porten a obrir el debat de la defensa dels drets digitals en els videojocs. En aquestes jornades reunim a diferents agents públics i del sector dels videojocs per tal que es consideri una activitat protegida i regulada.
Les jornades compten amb ponents internacionals com Tom Apperley, investigador sènior en el Center of Excellence in *Game Culture Studies de la Universitat de Tampere, Finlàndia i escriptor del llibre «Digital rigth to play» i convidats de diferents institucions com el Ministre de Consum Alberto Garzón, la directora de Societat Digital de la Generalitat de Catalunya Joana Barbany o el tinent d'alcaldia de l'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat Jordi Martí, entre molts altres ponents.
Inscripcions obertes per venir de forma presencial. Es podrà seguir per streaming a través d'aquest enllaç.
Programa
3 NOVEMBRE
VIDEOJOCS I POLÍTIQUES PÚBLIQUES
18.00 Conferència de Thomas Apperley: Dret digital a jugar.
19.00 Taula rodona amb:
- Alberto Garzón - Ministre de Consum del Govern d'Espanya.
- Joana Barbany i Freixa - Directora general de Societat Digital. Generalitat de Catalunya.
- Jordi Martí – Conseller de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat de l'Ajuntament de Barcelona.
20.15 Performance: Munus immunitat i comunitat en l'arquitectura dels afectes
20.30 Sessió musical. A càrrec de SONIKGROOVE
4 DE NOVEMBRE
MALES PRÀCTIQUES I LLUITES OBERTES
17h Carolina di Palma - Continguts Convergència Digital Pakapaka.
17.45h Darío López Rincón – Privacitat i Dret TIC
18.30h - Recerca en lleis: tàctiques i metodologies - Donestech
19.45h- Sindicat de Mods - Guim Camps
5 DE NOVEMBRE
REAPROPRIACIONS, NOUS MODELS I PROSPECTIVA
18h- Proposta d'un programa pilot - ARSGAMES
18.30h - Resultats del grup de treball i invitació
19.30h - Plataforma digital per a la participació ciutadana - Decidim
Organitza ArsGames.