Mesa de Memorias
#MemòriesCanòdrom Memorias del Canódromo
Cambios en "Prova inicial de projecte"
Título
- -{"ca"=>"Les cares a la cua abans d’apostar"}
- +{"ca"=>"Diferències de classe al Canòdrom"}
Cuerpo
-
-["
🎙️ Documentació col·lectiva
Els/les participants de la documentació col·lectiva destaquen l'elegància de les persones de les cues. Observant com van vestides, comenten que potser la fotografia es va fer un diumenge. Es fixen també en la serietat de les persones que componen la imatge, tal vegada estarien pensant en quant podrien apostar o si el seu gos seria o no el guanyador. L'home que està fumant un puro sembla impacient, i és que al Canòdrom es movien moltíssims diners!
Un participant destaca la part poètica de la fotografia: el terra està ple de bitllets, propietat d'aquelles persones no premiades. \"On acaba la il·lusió? Pel terra i trepitjada\".
Els/les assistents a la trobada concorden que sempre hi havia moltíssima gent al Canòdrom, ja que a l'època de la fotografia no existien gaires espais on apostar a Barcelona. Només existia l'ONCE, el Canòdrom i la loteria. Abans del Canòdrom, encara n'hi havia menys, només hi havia frontons i el joc de pilota. De fet, va haver-hi una dotzena llarga de frontons on competien dos equips: el blau i el vermell. Amb relació als jocs de pilota, quan van deixar de ser populars, van arribar els hipòdroms. A Barcelona hi va haver fins a 6 hipòdroms diferents on anava la gent de classe alta de la ciutat. I llavors, van ser els mateixos hipòdroms, els que es van reconvertir en canòdroms, que van esdevenir una cosa molt diferent, tota una transformació. A Barcelona va haver-hi fins a una dotzena llarga de canòdroms, fins que es van quedar-ne dos en mans de l'empresa Piscines i Esports: el Canòdrom Meridiana i el Canòdrom Pavelló de la Plaça Espanya. Piscina i Esports tenia un centre recreatiu, un anomenat complex de temps lliure, prop de Fabra i Puig.
Autors i autores de la documentació col·lectiva: Alfred, Carmen, Neus I Enric
⚙️ Metodologia
Fotografia documentada col·lectivament per veïns i veïnes participants del grup Fem Memòries del Canòdrom
📸 Cedent
Xavier Alavedra
"] -
+["
🎙️ Documentació col·lectiva
Els/les participants de la documentació col·lectiva destaquen quatre aspectes de la imatge: la gran quantitat de gent que anava al canòdrom, l'elegància i els detalls en la vestimenta de part de les persones que apareixen, la diferència de classes i els diferents usos i projectes que se li han donat a aquest espai. Suposen que la fotografia correspon a algun esdeveniment especial i concorden que la presència de la Guàrdia Urbana vestida de gala és símbol de la realització d'un esdeveniment d'alta importància. Així mateix, intueixen la presència d'algun delegat polític.
L'elegància i vestimenta de part de les persones de la imatge guia bona part de l'anàlisi. Aspectes com el pentinat d'algunes dones (\"Crec que el pentinat de la senyora del cabell marró, es deia alguna cosa així com, \"Arriba España o una cosa així...\"), les sabates i els vestits també serien indicatius del poder adquisitiu de les persones que els porten.
Notòriament, les persones de darrere de la tanca mostren un aspecte diferent. Un participant es fixa novament en els pentinats de les dones, a diferència de les que es troben dins de la tanca no sembla que acabin de sortir de la perruqueria. Això porta els nostres participants a coincidir que hi ha una marcada diferència social entre les persones que componen la imatge (\" la diferència de classes en aquella època era significativa... \"). Finalment, destaquen els diferents projectes i usos que se li han atorgat al canòdrom i expressen un desig que es mantingui actiu pel públic, especialment, el cinema a l'estiu.
Autors i autores de la documentació col·lectiva: Alfred, Carmen, Neus i Enric.
⚙️ Metodologia
Fotografia documentada col·lectivament per veïns i veïnes participants del grup Fem Memòries del Canòdrom
📸 Cedent
Josep Navarro
"]