Espai de treball BcnFemTECH
#BcnFemTECH Per l'equitat de gènere en el sector TIC
Changes at "Noves perspectives laborals, en femení."
Title
- +{"es"=>"Noves perspectives laborals, en femení."}
Body
- +["En plena revolució tecnològica, el mercat laboral exigeix més perfils professionals formats en compencias digitals. En aquest procés de canvi, però, s'ha observat una crisi de diversitat en l'àmbit tecnològic, que acusa, en particular, un gran desequilibri de gènere. Si les professions tecnològiques segueixen sent ocupades majoritàriament per homes, les dones quedaran fora de les grans oportunitats laborals que s'oferiran en un futur que cada vegada està més a prop. No obstant això, tot i que el món continua avançant, només un 25% de dones estudien carreres tècniques, i aquest percentatge baixa fins al voltant d'un 13% en enginyeries com informàtica.\n\nEl motiu subjacent no és un de sol, però sí que s'ha associat a la manca de referents femenins exercint professions tècniques.\n\nD'altra banda, la manca d'orientació a l'hora de triar una carrera fa que es desconeguin professions tecnològiques tan avantguardistes i atractives com \"científica de dades\" o \"experta en intel·ligència artificial\".\n\nEs proposa la creació d'una campanya audiovisual que mostri la feina que fan diferents dones professionals de l'àmbit tecnològic. Es triarien entre 5 i 10 dones de la ciutat que ocupin càrrecs en l'àmbit de la tecnologia com a \"científica de dades\", \"enginyera de software\", \"experta en intel·ligència artificial\", etc. Comptarien com és el seu dia a dia i què han fet per arribar fins el seu lloc de treball actual. Podrien especificar també altres dades d'interès a tenir en compte a l'hora de triar una professió, com per exemple, l'índex de desocupació o el rang salarial.\n\nLa campanya consistiria en una sèrie de vídeos curts, que es podrien publicar en un espai en línia i publicitar en diferents mitjans (tv, ràdio ...).\n\nEls objectius d'aquesta campanya serien (1) que joves pre-universitaris puguin conèixer professions d'avantguarda que desconeixien, (2) generar nous referents femenins d'èxit, (3) contribuir a una elecció més estratègica i amb més perspectives laborals per part de la societat pre-universitària, (4) dotar de més diversitat a l'àmbit tecnològic i (5) incloure a la dona en un sector de què no pot desmarcar-se.\n\nAquesta campanya ajudaria a més a reduir l'abandonament d'estudis universitaris i els seus corresponents efectes negatius en la societat (un 33% de l'alumnat no finalitza el grau que va iniciar i un 21% abandona sense acabar els estudis universitaris)."]