Taula de Memòries
#MemòriesCanòdrom Memòries del Canòdrom
Canvis a "Diferències de classe al Canòdrom"
Títol
- -{"ca"=>"Diferències de classe al Canòdrom", "en"=>"", "es"=>"Diferencias de clase en el Canódromo"}
- +{"ca"=>"Diferències de classe al Canòdrom", "es"=>"Diferencias de clase en el Canódromo", "en"=>"Class differences at the Canódromo"}
Cos
-
-["
🎙️ Documentació col·lectiva
Els/les participants de la documentació col·lectiva destaquen quatre aspectes de la imatge: la gran quantitat de gent que anava al canòdrom, l'elegància i els detalls en la vestimenta de part de les persones que apareixen, la diferència de classes i els diferents usos i projectes que se li han donat a aquest espai. Suposen que la fotografia correspon a algun esdeveniment especial i concorden que la presència de la Guàrdia Urbana vestida de gala és símbol de la realització d'un esdeveniment d'alta importància. Així mateix, intueixen la presència d'algun delegat polític.
L'elegància i vestimenta de part de les persones de la imatge guia bona part de l'anàlisi. Aspectes com el pentinat d'algunes dones (\"Crec que el pentinat de la senyora del cabell marró, es deia alguna cosa així com, \"Arriba España o una cosa així...\"), les sabates i els vestits també serien indicatius del poder adquisitiu de les persones que els porten.
Notòriament, les persones de darrere de la tanca mostren un aspecte diferent. Un participant es fixa novament en els pentinats de les dones, a diferència de les que es troben dins de la tanca no sembla que acabin de sortir de la perruqueria. Això porta els nostres participants a coincidir que hi ha una marcada diferència social entre les persones que componen la imatge (\" la diferència de classes en aquella època era significativa... \"). Finalment, destaquen els diferents projectes i usos que se li han atorgat al canòdrom i expressen un desig que es mantingui actiu pel públic, especialment, el cinema a l'estiu.👥Autors i autores de la documentació
Alfred, Carmen, Neus i Enric.
⚙️ Metodologia
Fotografia documentada col·lectivament per veïns i veïnes participants del grup Fem Memòries del Canòdrom
📸 Cedent
Josep Navarro (autor) / Josep Navarro (cedent)
", "", "🎙️ Documentación colectiva
Los/las participantes de la documentación colectiva destacan lo pequeñas que eran las jaulas de los galgos y sus caras de tristeza. Un participante comparte que los galgos llegaban al Canódromo desde una masía de Santa Coloma de Gramanet con tres camiones con tres niveles de jaulas de medio metro cada una. Aparcaban al lado de las caminerías, donde estaban los transformadores eléctricos. La gente que vivía alrededor del Canódromo a menudo se quejaba del continuo olor y ruido que generaba.
La conversación hace recordar a los/las participantes cómo eran los alrededores del Canódromo. A la parte de atrás había personas sin techo durmiendo y gente pidiendo dinero. Era un sitio estratégico porque tal vez alguien que había ganado les podía dar algo. También había ladrones que aprovechaban el tumulto de gente para meter mano en algún bolsillo ajeno e incluso chulos que ofrecían servicios de señoritas. Al rededor habían muchos bares y cafeterías, algunas más de lujo y otras cantinas más populares. Un participante comparte el siguiente dato: Entre Barcelona, Hospitalet de Llobregat y Santa Coloma de Gramanet, en el 76, aproximadamente, había más bares que en toda Europa.
Alrededor del Canódromo también había varios estancos, uno de ellos estaba abierto las 24 horas del día durante todos los días del año y siempre había mucha cola. Otras tiendas emblemáticas que destacan los/las participantes son un restaurante llamado “La cueva del tío Jesús”, un sitio que vendía pollos al ast y una tienda de muebles. Autores/as de la documentación colectiva: Alfred, Carmen, Neus y Enric.
👥Autores y autoras de la documentación
Alfred, Carmen, Neus y Enric.
⚙️ Metodología
Fotografía documentada colectivamente por vecinos y vecinas participantes del grupo Fem Memòries del Canòdrom
📸 Cedente
Josep Navarro (autor) / Josep Navarro (cedente)
"] -
+["
🎙️ Documentació col·lectiva
Els/les participants de la documentació col·lectiva destaquen quatre aspectes de la imatge: la gran quantitat de gent que anava al canòdrom, l'elegància i els detalls en la vestimenta de part de les persones que apareixen, la diferència de classes i els diferents usos i projectes que se li han donat a aquest espai. Suposen que la fotografia correspon a algun esdeveniment especial i concorden que la presència de la Guàrdia Urbana vestida de gala és símbol de la realització d'un esdeveniment d'alta importància. Així mateix, intueixen la presència d'algun delegat polític.
L'elegància i vestimenta de part de les persones de la imatge guia bona part de l'anàlisi. Aspectes com el pentinat d'algunes dones (\"Crec que el pentinat de la senyora del cabell marró, es deia alguna cosa així com, \"Arriba España o una cosa així...\"), les sabates i els vestits també serien indicatius del poder adquisitiu de les persones que els porten.
Notòriament, les persones de darrere de la tanca mostren un aspecte diferent. Un participant es fixa novament en els pentinats de les dones, a diferència de les que es troben dins de la tanca no sembla que acabin de sortir de la perruqueria. Això porta els nostres participants a coincidir que hi ha una marcada diferència social entre les persones que componen la imatge (\" la diferència de classes en aquella època era significativa... \"). Finalment, destaquen els diferents projectes i usos que se li han atorgat al canòdrom i expressen un desig que es mantingui actiu pel públic, especialment, el cinema a l'estiu.👥Autors i autores de la documentació
Alfred, Carmen, Neus i Enric.
⚙️ Metodologia
Fotografia documentada col·lectivament per veïns i veïnes participants del grup Fem Memòries del Canòdrom
📸 Cedent
Josep Navarro (autor) / Josep Navarro (cedent)
", "🎙️ Documentación colectiva
Los/las participantes de la documentación colectiva destacan lo pequeñas que eran las jaulas de los galgos y sus caras de tristeza. Un participante comparte que los galgos llegaban al Canódromo desde una masía de Santa Coloma de Gramanet con tres camiones con tres niveles de jaulas de medio metro cada una. Aparcaban al lado de las caminerías, donde estaban los transformadores eléctricos. La gente que vivía alrededor del Canódromo a menudo se quejaba del continuo olor y ruido que generaba.
La conversación hace recordar a los/las participantes cómo eran los alrededores del Canódromo. A la parte de atrás había personas sin techo durmiendo y gente pidiendo dinero. Era un sitio estratégico porque tal vez alguien que había ganado les podía dar algo. También había ladrones que aprovechaban el tumulto de gente para meter mano en algún bolsillo ajeno e incluso chulos que ofrecían servicios de señoritas. Al rededor habían muchos bares y cafeterías, algunas más de lujo y otras cantinas más populares. Un participante comparte el siguiente dato: Entre Barcelona, Hospitalet de Llobregat y Santa Coloma de Gramanet, en el 76, aproximadamente, había más bares que en toda Europa.
Alrededor del Canódromo también había varios estancos, uno de ellos estaba abierto las 24 horas del día durante todos los días del año y siempre había mucha cola. Otras tiendas emblemáticas que destacan los/las participantes son un restaurante llamado “La cueva del tío Jesús”, un sitio que vendía pollos al ast y una tienda de muebles. Autores/as de la documentación colectiva: Alfred, Carmen, Neus y Enric.
👥Autores y autoras de la documentación
Alfred, Carmen, Neus y Enric.
⚙️ Metodología
Fotografía documentada colectivamente por vecinos y vecinas participantes del grupo Fem Memòries del Canòdrom
📸 Cedente
Josep Navarro (autor) / Josep Navarro (cedente)
", "🎙️ Collective documentation
The participants in the collective documentation highlight four aspects: the large number of people who attended the dog track, the elegance and details in the clothing of some of the individuals depicted, the class difference, and the various uses and projects that have been given to this space. They assume that the photograph corresponds to some special event and agree that the presence of the Guardia Urbana dressed in formal attire is a symbol of the realization of an event of high importance. Likewise, they sense the presence of some political delegate.
The elegance and clothing of some of the individuals in the image guide much of the analysis. Aspects such as the hairstyle of some women (\"I think the hairstyle of the brunette lady was called something like, Arriba España or something like that...\"), the shoes, or the suits, would be indicative of the purchasing power of the people wearing them.
Notably, the people behind the fence show a different aspect. One participant again notices the hairstyles of the women, unlike those inside the fence, it doesn't seem like they just came out of the hair salon. This leads our participants to agree that there is a marked social difference (\"the class difference at the time was significant...\"). Finally, they highlight the various projects and uses that have been assigned to the canódromo and express a desire for it to remain active for the public, especially the cinema in summer.
👥 Authors of the collective documentation
Alfred, Carmen, Neus and Enric.
⚙️ Methodology
Photograph documented collectively by participating neighbors in the group Fem Memòries del Canòdrom
📸 Assignor
Josep Navarro (author) / Josep Navarro (assignor)
"]