Taula Comunitària
#TaulaCongresIndians Espai de participació de la Taula Comunitaria del Congrés i els Indians
Taula Comunitària, desembre 2022
Irma (Casal de Barri Congrés – Indians)
Marta (Projecte A temps)
Aitor (Espai Jove Garcilaso - Intercanviador)
Mercè (Tècnica de Barri)
Pedro (UBCI)
Olga (UBCI)
Jesús (Associació de veïns i veïnes del Congrés i els Indians)
Isabel (Acció Comunitària)
Mariona (Centre Cívic Can Clariana)
Dani (AFA Dr. Ferran i Clua)
Bru (Canòdrom)
Anna (VilaVeïna)
Des del grup motor us recordem que la pròxima taula comunitària serà el dimecres 14 de desembre a les 18h a l'Espai Jove Garcilaso. L'objectiu central serà parlar de la mostra d’entitats i/o Festa de la Primavera 2023. Es comentaran els recursos amb els quals comptem des del Districte: infraestructura i organització de l’esdeveniment. Es recollirà a través d'un formulari les entitats, grups i persones que vulguin participar en aquesta festa. Us animem a participar, ja que serà la darrera taula del 2022 i estem molt contents de poder avançar en el treball comunitari en el nostre barri.
Us preguem que confirmeu assistència i si teniu qualsevol dubte, també la podeu fer arribar a través del correu del Casal (congresindians@bcn.cat)
Gràcies!
Meeting Minutes
Ordre del dia
- Retorn districte (infraestructura, acte)
- Possibilitat subvenció 2023 (carpes)
- Validar Flyer/formulari 1 i compartir responsabilitat de difusió
- Explicar formulari 2 i definir-lo (*Finalment, es desestima la proposta de fer un segon formulari, i se centralitza tot en un).
- Quin tipus de festa volem?
- Què volem transmetre i explicar?
- Data de la següent reunió
Acords
Abans de començar es refresca la memòria sobre els acords i temes tractats durant l’última Taula Comunitària.
Punt 1. Retorn districte:
La Mercè fa retorn sobre les consultes a Districte pel que fa a la infraestructura (recursos i materials) que es poden aportar en la “Mostra d’entitats”:
- En funció de la proposta presentada, si aquesta és participada i consensuada amb els col·lectius del barri, des de districte es donarà resposta a l’acte.
- Si la proposta continua endavant, des de districte es podrà aportar part d’aquesta infraestructura (taules, cadires, balles...), però no es podran facilitar directament les carpes i l’equip de so.
Davant d’això, i per cobrir la limitació del material, es trasllada la proposta de demanar suport econòmic en la subvenció del 2023 (districte) a través d’alguna entitat que participi d’aquesta festa.
Punt 2. Subvenció 2023 i organització en comissions:
Les entitats que formen part de la Taula i participen de la trobada, senten que aquesta opció no és viable, ja que no poden assumir el cost econòmic que suposa el “copagament” de la subvenció. Davant d’això, es decideix treballar en noves propostes organitzatives:
- Per una banda, es crea una comissió encarregada de vetllar per l’elaboració de la sol·licitud de l’acte i coordinar-se amb districte. Tenint en compte el temps que es disposa, s’evidencia la necessitat de treballar detalladament en aquesta part.
- Per altra banda, la taula dedicarà energies en l’organització i preparatius de l’acte.
Punt 3 i 4. Fulletó (explicatiu i formulari) i convocatòria oberta al barri:
Per tal que l’acte sigui el més participat possible i arribi als col·lectius, entitats i serveis que hi ha al barri, es posa energia en la convocatòria de treball oberta. Aquesta serà el 19 de gener, a les 18.30h al Canòdrom, i tindrà per objectiu obrir les portes a tothom que vulgui formar part d’aquest procés organitzatiu de la “Mostra d’entitats”. Així doncs, i per fer una trobada ben engrescadora:
- S’elabora un fulletó explicatiu amb un doble objectiu. Per una banda, explicar que des de la Taula Comunitària s’està treballant en una “mostra d’entitats” ben bonica, i convidar a tothom qui ho vulgui en la convocatòria oberta del gener. I, per altra banda, amb la intenció de facilitar les vies d’accés, donar la possibilitat de deixar el contacte de l’entitat a través del formulari que hi ha en el mateix fulletó.
- El fulletó estarà disponible en format electrònic (través de l’enllaç adjuntat en el correu) i en format paper (adjuntat en el correu). Aquest últim, també es podrà recollir i entregar a tres equipaments de proximitat del barri: Canòdrom, Centre Cívic de Can Clariana i Casal de Barri Congrés – Indians.
- Es posa èmfasi en la importància d’explicar a les persones i entitats del barri l’acte que s’està preparant, més enllà de fer extensiu el fulletó. És per aquest motiu que es decideix que les persones que formen part de la taula, posaran energia en la difusió de la convocatòria de viva veu, anant a buscar a les entitats de forma proactiva.
Punt 5 i 6. Quin tipus de festa volem? Què volem transmetre?
- Que sigui un acte participatiu entre les persones, col·lectius i entitats del barri i que permeti treballar conjuntament.
- Que ajudi a dinamitzar el territori i permeti donar a conèixer les entitats i associacions que en formen part.
- Obrir les modalitats de participació, en el sentit que cada entitat o col·lectiu que vulgui participar, pugui fer-ho de la forma que li sigui més fàcil, tenint en compte el seu dia a dia.
Nom de l’acte: encara no es decideix el nom, però la intenció és que aquest sigui engrescador i animat. S’aporta la idea que pugui haver-hi un títol més “cridaner” i un subtítol amb una intensió explicativa.
Punt 7. Calendari:
- Desembre i gener: dedicar energia en la difusió de la convocatòria del 19 de gener al Canòdrom (difusió, trobada amb entitats...). Tenir present l’acompanyament a les entitats: posar-ho fàcil, aportar idees sobre com poder-hi participar, entre d’altres.
- Gener: Tenir el projecte i la proposta d’acció redactada (comissió de treball, amb l’acompanyament de la Taula). Trobada conjunta: 19 de gener a les 18.30h al Canòdrom.
Punt 8: Altres.
- Des de la UBCI s’expressa la necessitat de suport en la preparació i organització de la cavalcada de reis. Es demana a la Taula si se’n pot fer difusió i altaveu, per tal que s’hi sumin persones voluntàries.
En acabar la Taula, es gaudeix d’un bon berenar.
Report inappropriate content
Is this content inappropriate?
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...