L'Ateneu
L'Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica
L’impacte de la inclusió en els videojocs
L’aposta pels estudis de videojocs d’incloure narratives o identitats dissidents sovint es topa amb resistències entre una gran part dels jugadors. Crear personatges més diversos genera una allau reaccionària a través de les plataformes digitals i les xarxes socials, amb missatges que escalen fins a l’odi o l’assetjament.
A què s’enfronten els estudis quan plantegen relats amb personatges no normatius? A què s’enfronten les usuàries i les persones amb perfils públics que defensen aquestes mirades? Reunim a una taula d’expertes del sector dels videojocs que debatran sobre l’impacte d’apostar i naturalitzar identitats fora de la norma.
Ponents
Aquesta taula rodona compta amb un panell d’expertes en el sector dels videojocs, on hi treballen des d’àmbits molt diferents:
- Lidia Chia és dissenyadora UX a King (Link externo). És també membre actiu de diverses associacions dirigides a la inclusió i la diversitat cultural i LGTB+.
- Naril Alvarado és Unity Developer a Fictiorama Studios (Link externo). Té a més experiència com a redactora en revistes cobre videojocs on ha parlar sobre gènere i representació diversa en els videjocs.
- Diana Gonzalez és desenvolupadora de software i actualment treballa a Scopely Games (Link externo).
- Beatriz Villarejo és doctoranda en Educació per la Universitat de Barcelona, on investiga actualment. Es membre de CREATech, on s’investiguen temes socials i educatius en les TIC. També és codirectora de Diario Feminista.
RECUPERA EL VÍDEO DE LA SESSIÓ:
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...