Skip to main content
Information about the cookies used on the website

We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.

Changes at "L'entrevista periodística"

Avatar: Javier Montes Javier Montes

Title (Castellano)

  • -La entrevista periodística

Body (Castellano)

  • -
    1. Dinàmica participativa

    Dues veritats i una mentida. Durada aprox 10 minuts, grups entre 4-6 pax. Es demana als alumnes que escriguin tres oracions sobre les seves vides. Dues de les oracions han de ser veritables i una ha de ser una mentida.

    Per exemple, les vostres declaracions poden ser:

    1. Aquest estiu vaig anar a Itàlia
    2. Tinc 5 germans
    3. El meu menjar favorit són les carxofes

    Després, feu que la vostra classe se senti en un cercle. Cada persona té loportunitat de compartir les seves tres oracions. La resta de la classe fa torns per endevinar quina és la mentida a través de preguntes clau. Òbviament, com més realista sigui la seva mentida (o les seves veritats mundanes), més difícil serà que la gent descobreixi la veritat. Aquesta activitat ajuda l'alumne amb storytelling i filtra informació. Així com es practica breument el format de pregunta d'entrevista indagatòria.

    2. Presentació Flash sobre conceptes de periodisme

    Començar amb una petita explicació de què és una entrevista periodística i aprofundir en les preguntes que aquestes responen (Les 6W1H en anglès):


    Qui

    On

    Quan

    Com

    Per què

    Quant

    Per què

    i les eines necessàries per aconseguir-ho:


    Llibreta

    Gravadora de veu

    Fotografia

    Vídeo

    Un cop explicat això, es passarà a informar les temàtiques relacionades amb Canòdrom i memòria popular. Segons aquesta explicació, els alumnes desenvoluparan preguntes clau per a la seva pròpia entrevista que complementin les preguntes bàsiques


    Amb els post-its armar una estructura de recerca, entrevista i tema central i objectius de l'entrevista. Als mateixos grups, hauran de repassar les preguntes per veure que funciona, segons el ritme d'aquestes entrevistes de prova, es farà suggeriments per millorar la indagació periodística dels estudiants, sense deixar de banda l'ètica periodista. Després d'aquest exercici, se'ls donarà minuts per plantejar preguntes base per fer les entrevistes ja al camp. D'aquesta manera, sortiran amb una guia preaprovada per executar els vostres treballs.

  • +