Taula de Memòries
#MemòriesCanòdrom Memòries del Canòdrom
Changes at "Borbón Garages "
Title
- -{"ca"=>"Les Cotxeres Borbón", "en"=>"", "es"=>"Las Cocheras Borbón"}
- +{"ca"=>"Les Cotxeres Borbón", "es"=>"Las Cocheras Borbón", "en"=>"Borbón Garages "}
Body
-
-["
🎙️ Documentació col·lectiva
Aquestes fotografies mostren les antigues Cotxeres Borbón, solar prèviament ocupat per un camp de futbol on el pare d'una de les participants anava sovint a jugar. La gran quantitat d'autobusos que donaven vida a les cotxeres Borbó generaven soroll, fum i olors desagradables: \"A les nits, anaven arribant autobusos i alguns els deixaven amb l'estàrter posat i estaven: bumm bububummm... I no marxaven fins les 6 del matí. Una de les entrades de les cotxeres donava just a la meva habitació i allò era, infumable, infernal\". Les cotxeres afectaven la qualitat de vida dels veïns, generant queixes i malestar. Una altra cara més amable era la dels nens que a vegades s'amagaven i anaven a jugar-hi.
Quan plovia molt, la part de les cotxeres que donava a l'Avinguda Borbó (actualment l'Avinguda dels Quinze) i el carrer Cartellà s'inundaven en ser rieres naturals. Una participant comenta que la seva mare jugava a les rieres quan plovia, una altra destaca que es posaven panells a les porteries perquè no entrés l'aigua a les cases. Les inundacions no van parar fins que es va transformar la zona i es van construir recol·lectors. Les dades proporcionades pel blog de Ricard Fernández Valentí, El Tranvía 48, han estat útils durant la descripció per a contextualitzar la transformació de les Cotxeres de Borbó.
👥Autors i autores de la documentació
Mercè, Neus i Carmen
⚙️ Metodologia
Fotografia documentada col·lectivament per veïns i veïnes participants del grup Fem Memòries del Canòdrom
📸 Cedent
AAVV del Congrés-Indians
", "", "🎙️ Documentación colectiva
Estas fotografías muestran las antiguas Cocheras de Borbón, solar previamente ocupado por un campo de fútbol donde el padre de una de las participantes iba a menudo a jugar. La gran cantidad de buses que daban vida a las cocheras Borbón generaban mucho ruido, humo y olores: “Por las noches, iban llegando autobuses, llegando autobuses… algunos los dejaban con el estárter puesto y estaban: bumm bububummm… Y después, a las 6 de la mañana, se iban. Una de las entradas de las cocheras daba justo a mi habitación y aquello era, infumable, infernal”. Las cocheras afectaban en la calidad de vida de los vecinos, generando quejas y malestar. Otra cara más amable era la de los niños que a veces se escondían e iban a jugar en ellas.
Cuando llovía mucho, la parte de las cocheras que daba a la Avenida Borbón (actualmente la Avenida dels Quinze) y la calle Cartellà se inundaban al ser rieras naturales. Una participante comenta que su madre jugaba cuando había rieras, otra destaca que se ponían paneles en las porterías para que no entrara el agua en las casas. Las inundaciones no cesaron hasta que se transformó la zona y se construyeron recolectores.
Los datos proporcionados por el blog de Ricard Fernández Valentí, El tranvía 48, han sido útiles durante la descripción para contextualizar la transformación de las Cocheras de Borbón.👥Autores y autoras de la documentación
Mercè, Neus y Carmen
⚙️ Metodología
Fotografía documentada colectivament por vecinos y vecinas participantes del grupo Fem Memòries del Canòdrom
📸 Cedente
AAVV del Congrés-Indians
"] -
+["
🎙️ Documentació col·lectiva
Aquestes fotografies mostren les antigues Cotxeres Borbón, solar prèviament ocupat per un camp de futbol on el pare d'una de les participants anava sovint a jugar. La gran quantitat d'autobusos que donaven vida a les cotxeres Borbó generaven soroll, fum i olors desagradables: \"A les nits, anaven arribant autobusos i alguns els deixaven amb l'estàrter posat i estaven: bumm bububummm... I no marxaven fins les 6 del matí. Una de les entrades de les cotxeres donava just a la meva habitació i allò era, infumable, infernal\". Les cotxeres afectaven la qualitat de vida dels veïns, generant queixes i malestar. Una altra cara més amable era la dels nens que a vegades s'amagaven i anaven a jugar-hi.
Quan plovia molt, la part de les cotxeres que donava a l'Avinguda Borbó (actualment l'Avinguda dels Quinze) i el carrer Cartellà s'inundaven en ser rieres naturals. Una participant comenta que la seva mare jugava a les rieres quan plovia, una altra destaca que es posaven panells a les porteries perquè no entrés l'aigua a les cases. Les inundacions no van parar fins que es va transformar la zona i es van construir recol·lectors. Les dades proporcionades pel blog de Ricard Fernández Valentí, El Tranvía 48, han estat útils durant la descripció per a contextualitzar la transformació de les Cotxeres de Borbó.
👥Autors i autores de la documentació
Mercè, Neus i Carmen
⚙️ Metodologia
Fotografia documentada col·lectivament per veïns i veïnes participants del grup Fem Memòries del Canòdrom
📸 Cedent
AAVV del Congrés-Indians
", "🎙️ Documentación colectiva
Estas fotografías muestran las antiguas Cocheras de Borbón, solar previamente ocupado por un campo de fútbol donde el padre de una de las participantes iba a menudo a jugar. La gran cantidad de buses que daban vida a las cocheras Borbón generaban mucho ruido, humo y olores: “Por las noches, iban llegando autobuses, llegando autobuses… algunos los dejaban con el estárter puesto y estaban: bumm bububummm… Y después, a las 6 de la mañana, se iban. Una de las entradas de las cocheras daba justo a mi habitación y aquello era, infumable, infernal”. Las cocheras afectaban en la calidad de vida de los vecinos, generando quejas y malestar. Otra cara más amable era la de los niños que a veces se escondían e iban a jugar en ellas.
Cuando llovía mucho, la parte de las cocheras que daba a la Avenida Borbón (actualmente la Avenida dels Quinze) y la calle Cartellà se inundaban al ser rieras naturales. Una participante comenta que su madre jugaba cuando había rieras, otra destaca que se ponían paneles en las porterías para que no entrara el agua en las casas. Las inundaciones no cesaron hasta que se transformó la zona y se construyeron recolectores.
Los datos proporcionados por el blog de Ricard Fernández Valentí, El tranvía 48, han sido útiles durante la descripción para contextualizar la transformación de las Cocheras de Borbón.👥Autores y autoras de la documentación
Mercè, Neus y Carmen
⚙️ Metodología
Fotografía documentada colectivament por vecinos y vecinas participantes del grupo Fem Memòries del Canòdrom
📸 Cedente
AAVV del Congrés-Indians
", "🎙️ Collective documentation
These photographs show the former Borbón Garages, a site previously occupied by a soccer field where the father of one of the participants often used to play. The large number of buses that brought life to the Borbón garages generated a lot of noise, smoke, and odors: \"At night, buses kept arriving, arriving... some of them left with the starter on and there was: boom bububummm... And then, at 6 in the morning, they would leave. One of the entrances to the garages was right next to my room and that was, unbearable, infernal.\" The garages affected the quality of life of the neighbors, generating complaints and discomfort. Another more pleasant aspect was that sometimes children would hide and play in them.
When it rained a lot, the part of the garages facing Avenida Borbón (currently Avenida dels Quinze) and Cartellà Street would flood as they were natural streams. One participant mentions that her mother used to play when there were streams, another highlights that panels were placed on the goalposts to prevent water from entering the houses. The floods did not stop until the area was transformed and collectors were built.
The data provided by Ricard Fernández Valentí's blog, El tranvía 48, has been useful in describing the transformation of the Borbón Garages.
👥Authors of the documentation
Mercè, Neus and Carmen
⚙️ Methodology
Photograph documented collectively by participating neighbors in the group Fem Memòries del Canòdrom
📸 Assignor
AAVV del Congrés-Indians
"]