Créixer entre pantalles?
Educació, tecnologies i democràcia
Canvis a "OMG, Pantalles! Tecnologies al servei de qui?"
Títol (Castellano)
- +OMG, Pantalles! ¿Tecnologías al servicio de quién?
Descripció (Català)
-
-
1️⃣ Quin model tecnològic hi ha darrere de l'actual situació?
Avui en dia els dispositius digitals estan al centre de les activitats quotidianes. La infància i l’adolescència, com etapes vitals de desenvolupament i formació personal, són especialment sensibles a l’hora d’incloure les tecnologies digitals. Com s’està fent? Com s’articula la interacció que fan amb les pantalles? Quin impacte té aquesta relació?
Ens plantegem com aquestes qüestions responen a un model tecnològic global, on hi ha agents tecnològics amb una gran capacitat de decisió, administracions públiques amb recursos i capacitat d'incidència i una ciutadania preocupada i cada cop més organitzada que vol decidir com les tecnologies entren a la vida de les seves filles i fills. En aquesta primera sessió del cicle Créixer entre pantalles? Educació, tecnologies i democràcia compartirem espai amb Tamara XXXX, de la Plataforma Adolescència lliure de Mòbils de Poblenou, Mercè Botella de Som Connexió, amb XXXX de la Fundació Ferrer i Guàrdia i amb XXX de Fembloc. Entre totes compartirem coneixements i experiències per entendre i endinsar-nos en aquesta convivència complexa.
-
+
1️⃣ Quin model tecnològic hi ha darrere de l'actual situació?
Avui dia els dispositius digitals estan al centre de les activitats quotidianes. La infància i l’adolescència, com etapes vitals de desenvolupament i formació personal, són especialment sensibles a l’hora d’incloure les tecnologies digitals. Com s’està fent? Com s’articula la interacció que fan amb les pantalles? Quin impacte té aquesta relació?
Ens plantegem com aquestes qüestions responen a un model tecnològic global, on hi ha agents amb una gran capacitat de decisió, administracions públiques amb recursos i capacitat d'incidència i una ciutadania preocupada i cada cop més organitzada que vol decidir com les tecnologies entren a la vida de les seves filles i fills. En aquesta primera sessió del cicle «Créixer entre pantalles? Educació, tecnologies i democràcia» compartirem espai amb Tamara Fernández, de la Plataforma Adolescència lliure de Mòbils de Poblenou, Mercè Botella de Som Connexió, Sandra Gómez de la Fundació Ferrer i Guàrdia i amb la iniciativa Fembloc. Entre totes compartirem coneixements i experiències per entendre i endinsar-nos en aquesta convivència complexa.
Descripció (Castellano)
-
+
1️⃣ ¿Qué modelo tecnológico hay detrás de la actual situación?
Hoy en día los dispositivos digitales están en el centro de las actividades cotidianas. La infancia y la adolescencia, como etapas vitales de desarrollo y formación personal, son especialmente sensibles en la hora de incluir las tecnologías digitales. ¿Cómo se está haciendo? ¿Cómo se articula la interacción que hacen con las pantallas? ¿Qué impacto tiene esta relación?
Nos planteamos como estas cuestiones responden a un modelo tecnológico global, donde hay agentes con una gran capacidad de decisión, administraciones públicas con recursos y capacidad de incidencia y una ciudadanía preocupada y cada vez más organizada que quiere decidir como las tecnologías entran en la vida de sus hijas e hijos. En esta primera sesión del ciclo «Créixer entre pantalles? Educació, tecnologies i democràcia» compartiremos espacio con Tamara Fernández, de la Plataforma Adolescència lliure de Mòbils de Poblenou, Mercè Botella de Som Connexió, Sandra Gómez de la Fundació Ferrer i Guàrdia y con la iniciativa Fembloc. Entre todas compartiremos conocimientos y experiencias para entender y adentrarnos en esta convivencia compleja.
Descripció (English)
-
+
1️⃣ What technological model underlies the current situation?
Today, digital devices are at the core of daily activities. Childhood and adolescence, as crucial stages of personal development and formation, are particularly sensitive when it comes to integrating digital technologies. How is this being done? How is the interaction with screens structured? What impact does this relationship have?
We contemplate how these questions align with a global technological model, where there are entities with significant decision-making power, public administrations with resources and influence, and an increasingly organized citizenry concerned about deciding how technologies enter the lives of their children. In this first session of the “Créixer entre pantalles? Educació, tecnologies i democràcia” series, we will share the stage with Tamara Fernández from the Poblenou Mobile-Free Adolescence Platform, Mercè Botella from Som Connexió, Sandra Gómez from the Ferrer i Guàrdia Foundation, and the Fembloc initiative. Together, we will exchange knowledge and experiences to comprehend and navigate this intricate coexistence.