AI, Rights and Democracy
#IADretsDemocràcia Risks and powers of artificial intelligence
Changes at "Session 3 | AI, Communication and Journalism"
Description (Català)
-
-
L’aplicació de la intel·ligència artificial en el món de la comunicació ha obert una finestra d’oportunitats, amb una escletxa prou fosca de reptes. Les comunicadores tenen a la seva disposició eines que redacten contingut amb pocs segons. Les periodistes poden accedir a programari que genera imatges automàtiques, i que ja han ocupat portades de diaris nacionals i internacionals. On està la frontera entre eines per facilitar la feina als periodistes, i eines per substituir als periodistes? Com afecta l'ús d’aquestes eines al rigor periodístic i a la desinformació? Què està passant en les redaccions catalanes?
Fa uns anys es reflexionava sobre com les xarxes socials substituirien la tasca periodística, convertint a totes les persones en comunicadores i creadores de contingut. Què suposa la normalització de la intel·ligència artificial pel sector de la informació i la comunicació? Quin efecte té en el periodisme aplicar eines que faciliten tecnocorproacions irrespectuoses amb la privacitat i els drets de les persones? Tornarem a entonar «video killed the radio star»?
En aquesta sessió comptem amb Patricia Ventura, doctora en ètica, intel·ligència artificial i comunicació i consultora de comunicació estratègica, Judith Membrives, tècnica de digitalització a Lafede.cat, Carles Planas Bou, periodista tecnològic a El Periódico, i Enric Borràs, subdirector del Diari ARA.
El cicle segueix amb:
📺 Recupera aquí la sessió
📌 Organitza: Canòdrom - Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica
-
+
L’aplicació de la intel·ligència artificial en el món de la comunicació ha obert una finestra d’oportunitats, amb una escletxa prou fosca de reptes. Les comunicadores tenen a la seva disposició eines que redacten contingut amb pocs segons. Les periodistes poden accedir a programari que genera imatges automàtiques, i que ja han ocupat portades de diaris nacionals i internacionals. On està la frontera entre eines per facilitar la feina als periodistes, i eines per substituir als periodistes? Com afecta l'ús d’aquestes eines al rigor periodístic i a la desinformació? Què està passant en les redaccions catalanes?
Fa uns anys es reflexionava sobre com les xarxes socials substituirien la tasca periodística, convertint a totes les persones en comunicadores i creadores de contingut. Què suposa la normalització de la intel·ligència artificial pel sector de la informació i la comunicació? Quin efecte té en el periodisme aplicar eines que faciliten tecnocorproacions irrespectuoses amb la privacitat i els drets de les persones? Tornarem a entonar «video killed the radio star»?
En aquesta sessió comptem amb Patricia Ventura, doctora en ètica, intel·ligència artificial i comunicació i consultora de comunicació estratègica, Judith Membrives, tècnica de digitalització a Lafede.cat, Carles Planas Bou, periodista tecnològic a El Periódico, i Enric Borràs, subdirector del Diari ARA.
El cicle segueix amb:
📺 Recupera aquí la sessió
📌 Organitza: Canòdrom - Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica
Description (Castellano)
-
-
La aplicación de la inteligencia artificial en el mundo de la comunicación ha abierto una ventana de oportunidades, con una rendija suficiente oscura de retos. Las comunicadoras tienen a su disposición herramientas que redactan contenido con pocos segundos. Las periodistas pueden acceder en software que genera imágenes automáticas, y que ya han ocupado portadas de diarios nacionales e internacionales. ¿Dónde está la frontera entre herramientas para facilitar el trabajo a los periodistas, y herramientas para sustituir a los periodistas? ¿Cómo afecta el uso de estas herramientas al rigor periodístico y a la desinformación? ¿Qué está pasando en las redacciones catalanas?
Hace unos años se reflexionaba sobre como las redes sociales sustituirían la tarea periodística, convirtiendo a todas las personas en comunicadoras y creadoras de contenido. ¿Qué supone la normalización de la inteligencia artificial por el sector de la información y la comunicación? ¿Qué efecto tiene en el periodismo aplicar herramientas que facilitan tecnocorproacions irrespetuosas con la privacidad y los derechos de las personas? ¿Volveremos a entonar «video killed the radio star»?
En esta sesión contamos con Patricia Ventura, doctora en ética, inteligencia artificial y comunicación, y consultora de comunicación estratégica, Judith Membrives , técnica de digitalización a Lafede.cat, Carles Planas Bou, periodista tecnológico en El Periódico, y Enric Borràs, subdirector del Diario AHORA.
El ciclo sigue con:
📺 Recupera aquí la sessió
📌 Organitza: Canòdrom - Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica
-
+
La aplicación de la inteligencia artificial en el mundo de la comunicación ha abierto una ventana de oportunidades, con una rendija suficiente oscura de retos. Las comunicadoras tienen a su disposición herramientas que redactan contenido con pocos segundos. Las periodistas pueden acceder en software que genera imágenes automáticas, y que ya han ocupado portadas de diarios nacionales e internacionales. ¿Dónde está la frontera entre herramientas para facilitar el trabajo a los periodistas, y herramientas para sustituir a los periodistas? ¿Cómo afecta el uso de estas herramientas al rigor periodístico y a la desinformación? ¿Qué está pasando en las redacciones catalanas?
Hace unos años se reflexionaba sobre como las redes sociales sustituirían la tarea periodística, convirtiendo a todas las personas en comunicadoras y creadoras de contenido. ¿Qué supone la normalización de la inteligencia artificial por el sector de la información y la comunicación? ¿Qué efecto tiene en el periodismo aplicar herramientas que facilitan tecnocorproacions irrespetuosas con la privacidad y los derechos de las personas? ¿Volveremos a entonar «video killed the radio star»?
En esta sesión contamos con Patricia Ventura, doctora en ética, inteligencia artificial y comunicación, y consultora de comunicación estratégica, Judith Membrives , técnica de digitalización a Lafede.cat, Carles Planas Bou, periodista tecnológico en El Periódico, y Enric Borràs, subdirector del Diario AHORA.
El ciclo sigue con:
📺 Recupera aquí la sessió
📌 Organitza: Canòdrom - Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica
Description (English)
-
-
The application of artificial intelligence in the world of communication has opened a window of opportunity, with a dark enough slit of challenges. Communicators have at their disposal tools that write content in a few seconds. Journalists can access software that generates automatic images, which have already made the front pages of national and international newspapers. Where is the border between tools to facilitate the work of journalists, and tools to replace journalists? How does the use of these tools affect journalistic precision and disinformation? What is happening in catalan newsrooms?
A few years ago, people thought about how social networks would replace the journalistic task, turning all people into communicators and content creators. What does the normalization of artificial intelligence by the information and communication sector mean? What effect does it have on journalism to apply tools that facilitate technocorproacions disrespectful of privacy and the rights of individuals? Will we go back to singing "video killed the radio star"?
In this session we have Patricia Ventura, PhD in ethics, artificial intelligence, and communication, and strategic communication consultant, Judith Membrives, digitization technician at Lafede.cat, Carles Planas Bou, technology journalist at El Periódico, and Enric Borràs, deputy director of the newspaper AHORA.
The conferences continues with:
📺 Retrieve the session here
📌 Organitza: Canòdrom - Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica
-
+
The application of artificial intelligence in the world of communication has opened a window of opportunity, with a dark enough slit of challenges. Communicators have at their disposal tools that write content in a few seconds. Journalists can access software that generates automatic images, which have already made the front pages of national and international newspapers. Where is the border between tools to facilitate the work of journalists, and tools to replace journalists? How does the use of these tools affect journalistic precision and disinformation? What is happening in catalan newsrooms?
A few years ago, people thought about how social networks would replace the journalistic task, turning all people into communicators and content creators. What does the normalization of artificial intelligence by the information and communication sector mean? What effect does it have on journalism to apply tools that facilitate technocorproacions disrespectful of privacy and the rights of individuals? Will we go back to singing "video killed the radio star"?
In this session we have Patricia Ventura, PhD in ethics, artificial intelligence, and communication, and strategic communication consultant, Judith Membrives, digitization technician at Lafede.cat, Carles Planas Bou, technology journalist at El Periódico, and Enric Borràs, deputy director of the newspaper AHORA.
The conferences continues with:
📺 Retrieve the session here
📌 Organitza: Canòdrom - Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica