Canvis a "Ballar en codi obert: La cueca tarijeña i el dakbeh palestí com a pràctiques comunitàries de resistència"
Descripció (Català)
-
-
El Canòdrom, Montoneros Chapacos Barcelona i The Palestinian Museum i en col·laboració amb el programació cultural Calidoscòpic 2025 del Districte de Sant Andreu us conviden a aquesta trobada comunitària oberta a tothom entorn a la cueca boliviana i el dakbeh palestí, dues pràctiques ballades internacionals que avui es relliguen amb les iniciatives d’innovació democràtica i cultural del Canòdrom així com amb l’imaginari de la plaça on s’ubica aquest ateneu i les múltiples formes d’habitar-la.
(Només cal incriure’s en cas que vingueu un grup nombrós de gent) a reserves@canodrom.barcelona
-
+
Com el codi obert, que es construeix col·lectivament i està a l'abast de tothom per modificar-lo i millorar-lo, la cueca tarijeña i el dakbeh palestí són danses que, més enllà de la seva forma tradicional, representen pràctiques vives que es reinventen i es comparteixen de generació en generació. Aquestes danses no només transmeten cultura i història, sinó que també són espais per a la lliure expressió i la resistència comunitària. Igual que el codi obert permet la creació col·lectiva i l’adaptació constant, aquestes danses també poden transformar-se, connectant persones de diferents orígens i contextos per teixir xarxes de suport, empoderament i identitat comuna.
En aquesta trobada, explorarem com aquestes dues danses es poden entendre com una forma de «codi cultural obert», un procés constant de creació i adaptació que no pertany a ningú però a tothom alhora, com el millor de la cultura digital: oberta, compartida i inclusiva.
Organitza: Montoneros Chapacos Barcelona i The Palestinian Museum. Amb la col·laboració amb el programació cultural Calidoscòpic 2025 del Districte de Sant Andreu. (Només cal incriure’s en cas que vingueu un grup nombrós de gent) a reserves@canodrom.barcelona.
Descripció (Castellano)
-
-
El Canòdrom, Montoneros Chapacos Barcelona y The Palestinian Museum, en colaboración con la programación cultural Calidoscòpic 2025 del Distrito de Sant Andreu, os invitan a este encuentro comunitario abierto a todo el público en torno a la cueca boliviana y el dakbeh palestino, dos prácticas de baile internacionales que hoy se conectan con las iniciativas de innovación democrática y cultural del Canòdrom, así como con el imaginario de la plaza donde se encuentra este ateneo y las múltiples formas de habitarla.
(Solo es necesario inscribirse en caso de que vengas con un grupo numeroso de personas) reserves@canodrom.barcelona n
-
+
Como el código abierto, que se construye colectivamente y está al alcance de todo el mundo para modificarlo y mejorarlo, la cueca tarijeña y el dakbeh palestino son danzas que, más allá de su forma tradicional, representan prácticas vivas que se reinventan y se comparten de generación en generación. Estas danzas no solo transmiten cultura e historia, sino que también son espacios para la libre expresión y la resistencia comunitaria. Igual que el código abierto permite la creación colectiva y la adaptación constante, estas danzas también pueden transformarse, conectando personas de diferentes orígenes y contextos para tejer redes de apoyo, empoderament e identidad común.
En este encuentro, exploraremos como estas dos danzas se pueden entender como una forma de «código cultural abierto», un proceso constante de creación y adaptación que no pertenece a nadie pero a todo el mundo a la vez, como el mejor de la cultura digital: abierta, compartida e inclusiva.
Organiza: Montoneros Chapacos Barcelona y The Palestinian Museum. Con la colaboración con el programación cultural Calidoscópico 2025 del Distrito de San Andreu. (Solo hace falta incriure’s en caso de que vengáis un grupo numeroso de gente) a reserves@canodrom.barcelona.
Descripció (English)
-
-
The Canòdrom, Montoneros Chapacos Barcelona, and The Palestinian Museum, in collaboration with the Calidoscòpic 2025 cultural program of the Sant Andreu District, invite you to this community gathering open to all, focused on the Bolivian cueca and Palestinian dakbeh, two international dance practices that are now connected to the democratic and cultural innovation initiatives of the Canòdrom, as well as to the imagery of the square where this cultural center is located and the multiple ways of inhabiting it.
(You only need to sign up if you are coming with a large group of people) reserves@canodrom.barcelona
-
+
Like open source code, which is built collectively and is accessible to everyone to modify and improve, the cueca tarijeña and the Palestinian dakbeh are dances that, beyond their traditional form, represent living practices that are reinvented and shared from generation to generation. These dances not only transmit culture and history but also serve as spaces for free expression and community resistance. Just as open source code enables collective creation and constant adaptation, these dances can also transform, connecting people from different backgrounds and contexts to weave networks of support, empowerment, and shared identity.
In this gathering, we will explore how these two dances can be understood as a form of "open cultural code," a constant process of creation and adaptation that belongs to no one but to everyone at the same time, much like the best of digital culture: open, shared, and inclusive.
Organized by: Montoneros Chapacos Barcelona and The Palestinian Museum, in collaboration with the cultural program Calidoscópico 2025 of the San Andreu District. (Please register only if you are attending as a large group) at reservas@canodrom.barcelona.
Compartir